Dva květnové večery a jeden červnový budou v E.0 Sále Kampusu Hybernská věnovány kurátorované sérii hudebních večerů s názvem «ššš:um».
Nový formát se zaměřuje na experiment, současné tendence a technologie v elektronické hudbě a ohledávání hranic mezi zvukovou tvorbou a multimedialitou.
“Vnímáme bohatost a rozmanitost směrů na poli současné elektronické, ambientní, IDM a avantgardní hudby jak u nás, tak i v zahraničí. Touto sérií koncertů bychom chtěli reflektovat snahy umělců ohledávat hranice hudby a sound designu a dát těmto nezávislým tvůrcům platformu, kde mohou sdílet své objevování s diváctvem,” říkají produkční HYB4 Hudby Kampusu Hybernská Mikuláš Svoboda a Jakub Hřivna.
Vzhledem ke globálnosti tohoto hudebního žánru nabídne každá ze série dva interprety - jednoho tuzemského a jednoho zahraničního. “Záměr této dramaturgické série je především rozšířit povědomí pražské hudební scény v žánrovém odvětví a také objevit nová jména tohoto žánru a pomoct jim v etablování na hudební scéně,” tvrdí produkční.
Hned druhou květnovou sobotu se od 19:30 představí LOUFR - sólo projekt polského skladatele Piotra Bednarczyka a lajf - pražský umělec Jakub Kučera, který pracuje na pomezí hyper-popu a ambient elektroniky.
V čtvrtek 22. května vystoupí švýcarské duo SOᑭᖇᗩTᙓᖇᖇᗩ a česká umělkyně Elišky Lubojatzká alias Ashen Foals. Volbou názvu Sopraterra, což v italštině znamená „nad zemí“, Magda Drozd a Nicola Genovese signalizují svou vlastní pozici v aktu archeologie a sonického prozkoumávání hluboko ponořených objevů. Ashen Foals zase zastřenými hlasy a šumem prokreslenými melodiemi vytváří prostor pro kontemplativní ponor do světa vzpomínek, které se nikdy nestaly.
Červnový večer přinese argentinského skladatele, improvizátora a průkopníka na poli experimentální elektroniky Javiera Areala Véleze.
“S přihlédnutím k tomu, že E.0 Sál v Kampusu Hybernská není klasický hudební klub, ale multifunkční kulturní prostor nacházející se v centru města, není možné provozovat hudební produkci v nočních hodinách. Série tak nabídne večerní produkci hudby, která je tradičně spíše určena pro kluby specializující se na elektronickou taneční hudbu. O to více nám ale dává smysl tyto žánry do míst, která nejsou jejich běžnou doménou, dostávat,” dodávají hudební produkční Mikuláš Svoboda a Jakub Hřivna. Rozhovor s nimi si můžete přečíst zde.