Rave na konci světa - a života. Průchod do jiné úrovně. Alternativní pohřbívání. Komunikace se záhrobím. Psychedelický film často těsně osciluje mezi euforií a vědomím potenciální, hrozící či blízké smrti. Smrt ostatně může být chápána jako forma změněného stavu vědomí, vždyť taky psychedelika měla k onomu světu vždy blízko, stejně jako kinematografie. Už slavná psychedelická scéna z filmu Easy Rider (1969) se příznačně odehrává na hřbitově. Přednáška se zaměří právě na těsný vztah filmu, psychedelického zážitku a smrti na příkladu filmů jako Sirat (2025), The Shrouds (2024), hororové exploatace MadS (2024), reinkarnačního opusu Samsara (2023), nebo psychedelické klasiky Gambling, Gods and LSD (2002). A zabývat se bude také souvislostí psychedelik a alternativního nebo přírodního pohřebnictví. Protože jedním ravem - a životem - to v psychedelickém filmu často nekončí.
Lea Petříková absolvovala Ateliér supermédií na UMPRUM a Centrum audiovizuálních studií a doktorské studium na FAMU, kde působí jako pedagožka v Kabinetu historie a teorie audiovize. Pracuje jako dramaturgyně festivalu Jeden svět. Ve své tvorbě i výzkumu se zaměřuje na psychedelický film a jeho souvislosti. Založila také instagramový blog Finally Higher věnující se mapování hřbitovů analogovou fotografií.